بیل مکانیکی جز ماشین آلات و تجهیزات سنگین است که دارای بازوی مفصلی، باکت و کابین چرخان می شوند. محل کابین در بالای سر شاسی با چرخ لاستیکی یا چرخ زنجیری است.
بیل مکانیکی ها به گونه ای مهندسی شده اند که می توانند شرایط محیطی بسیار متنوعی را تحمل کنند و کاربرد داشته باشند.

بیل هیدرولیکی که در فارسی بیشتر بیل مکانیکی نامیده می‌شود ماشین سنگین عمرانی و مهندسی است که شامل بازوی مفصلی، باکت و کابین گردان در قسمت بالا و زنجیر و یا چرخ لاستیکی در زیر می‌باشد بیل مکانیکی ارتقاء یافتهٔ بیل‌های بخار است.

بیل مکانیکی جزء پرکاربردترین ماشین های راهسازی می باشد و قابلیتهایی همچون میدان کاری وسیع و عمق حفاری زیاد بدون نیاز به حرکت دستگاه با قابلیت مانور و پایداری در محیطهای کاری مختلف داشته و هزینه های کارکرد کم نسبت به سایر ماشین آلات و قابلیت نصب تجهیزات جانبی متنوع با کارایی های مختلف از مزیت های استفاده از این دستگاه می باشد .

از قابلیت‌های این ماشین می‌توان به نصب چکش (پیکور) که بسیار پرکاربرد است اشاره کرد. نصب چکش هیدرولیکی یا پنوماتیک بجای باکت این دستگاه، این امکان را فراهم می‌کند که سطوح و احجام سنگی یا بتونی را که بنا به دلایلی نمی‌توان با مواد منفجره و یا کمپرسور تخریب کرد، به‌وسیله مجموعه این دو وسیله (بیل مکانیکی و چکش) تخریب نمود.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *