آیا از معاملات ماشین آلات مهندسی به ویژه بیل مکانیکی صفر و ادوات کشاورزی مرزکش در بازار آگاهی دارید؟ شرکت کوماتسو از تولیدکنندگان عمده ی انواع مختلف بیل مکانیکی است که محصولات خود را به قیمت روز و با کاربردهای فراوان وارد بازار می کند.
بیل مکانیکی صفر که تنها یک نمونه از ماشین آلات سنگین در صنعت ساختمان سازی می باشد، شامل اجزای تشکیل دهنده ای چون باکت، بازوی مفصلی، کابین گردان، چرخ و زنجیر است.
نحوه ی کار بیل مکانیکی این گونه است که جام را در محل قرار داده و با فشار دادن یا کشیدن روی مواد، جام را پر کرده و سپس آن ها را بالا آورده و در کامیون ها تخلیه می کند.
یکی از مواردی که باید به آن اشاره کرد این است که بیل مکانیکی این امکان را دارد تا چکش یا پیکور و یا بیل جلو تراکتور دست دوم را به آن نصب کرد و به وسیله ی آن بتون و سنگ های بزرگ را که با مواد منفجره خورد نمی شود را تخریب کرد.
شاید گفته شود که این کار را لودر نیز می تواند با هزینه ای به مراتب کم تر انجام دهد پس چرا از لودر استفاده نشود؟ در جواب چنین گفته ای باید پاسخ داد که که اگر چه این وسیله نسبت به لودر هزینه ی بیش تری داشته باشد اما نسبت به آن برتری دارد؛ چرا که چکش وسیله ای است که می توان با اطمینان بیشتری از آن استفاده نمود در صورتی که لودر باعث ریزش ساختمان های اطراف می شود.

انواع بیل مکانیکی و قیمت روز بیل مکانیکی صفر کوماتسو

همانطور که گفته شد بیل مکانیکی دارای چرخ هایی است که متناسب با مکان هایی از جمله کوهستانی، بیابانی و شهری و … که در آن استفاده می گردد به دو نوع چرخ زنجیری و چرخ لاستیکی تقسیم می شوند که هر کدام مزایای خود را دارد.
اگر می خواهید از این ماشین در کارهایی استفاده کنید نیاز به رفت و آمد زیادی دارد و در این پروسه سرعت حرف اول را می زند پس بهتر است از نوع چرخ پلاستیکی آن استفاده نمایید چرا که سرعت حرکت آن بیش تر از نوع زنجیری آن است. هم چنین در شهرسازی و جاده سازی و … نیز می توان از این نوع بیل مکانیکی استفاده کرد.
بیل مکانیکی با چرخ زنجیری در مکان هایی استفاده می شود که خاک آن ها محکم نیست چون فشار زیادی به خاک وارد نمی کند. از این نوع بیل برای حفاری و حمل اجسام بزرگ نیز استفاده می شود.
بیل مکانیکی انواع دیگری نیز دارد، هم چون بیل مکانیکی کششی یا دراگلاین که بازوی طویل و درازی دارد که از آن می توان در مکان هایی خیلی بالاتر یا خیلی پایین تر از ماشین استفاده نمود.
در رابطه با قیمت این محصول باید گفت آن چه که بیش از همه اهمیت دارد این نکته است که باید ماشینی باشد تا قدرت لازم جهت انجام کار خواسته شده را داشته باشد و این خود ناشی از مواد استفاده شده در ساخت این ماشین آلات و کیفیت آن است.
از طرف دیگر با توجه به انواع و شکل های متفاوتی که این ماشین دارد و و بسته به شرکت سازنده ی ماشین ها باید گفت که قیمت آن ها نیز متفاوت خواهد بود.
کاربردهای بیل مکانیکی
براساس توضیحاتی که در بالا گفته شد و با توجه به شکل های مختلف بیل مکانیکی باید گفت که این ماشین برای کارهایی هم چون حفاری (گودال، کانال)،‌ حمل اجسام سنگین، خورد کردن و تخریب، زیرسازی، گودبرداری و خاک برداری،‌لایروبی رودخانه ها و … مورد استفاده قرار می گیرد که با صنعتی شدن تمامی امور بشر استفاده آن در صنعت اجتباب ناپذیر بوده و غیرممکن.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *