یک مدل ریاضی و الگوریتم حل عددی قوی برای گرمایش رادیاتور بوتان پنلی یک اتاق دلخواه در این مقاله ارائه شده است. سه معادله انرژی حرارتی گذرا مجزا و جفت شده حل شده است.

یک معادله هدایت گرما گذرا اصلاح شده برای حل انتقال حرارت در دیوارهای بیرونی چند لایه و مجموعه اتاق استفاده می شود.

تبادل حرارت بین دیوارهای داخلی و اتاق مشاهده شده با معادله حمل و نقل خود نشان داده شده است و معادله انرژی حرارتی گذرا برای رادیاتور فولادی نیز حل شده است.

جفت صریح معادلات و خطی سازی اصطلاحات منبع منجر به یک الگوریتم راه حل ساده، دقیق و پایدار می شود. راستی‌آزمایی روش‌شناسی توسعه‌یافته در سه مورد آزمایشی که با دقت انتخاب شده‌اند نشان داده می‌شود که می‌توان راه‌حل تحلیلی برای آنها پیدا کرد.

نتایج به‌دست‌آمده نشان می‌دهد که حتی برای تفاوت‌های دمایی کوچک بین دیوارهای داخلی و هوای اتاق، شار حرارتی مربوطه می‌تواند بزرگ‌تر از شار گرمای انتقالی از طریق دیوارها یا پنجره‌های بیرونی باشد.

مزایای رادیاتور آلومینیومی کوچک مورد تاکید قرار می گیرد، در حالی که برنامه هایی برای توسعه بیشتر و کاربرد روش در پایان برجسته شده است.

سیاست انرژی فعلی کشورهای عضو اتحادیه اروپا، ارتقای بهره وری انرژی در ساختمان ها به عنوان یکی از ستون های کلیدی در اسناد استراتژیک انرژی است.

دستورالعمل عملکرد انرژی ساختمان ها اهداف و اهداف بسیار بلند پروازانه ای را برای ساختمان های کارآمد انرژی تحمیل می کند و این موضوع به شدت توسط دستورالعمل بهره وری انرژی ترویج می شود.

برنامه ها برای نوسازی رادیاتور پنلی فولادی ساختمان های موجود و استانداردهای انرژی نزدیک به صفر برای ساختمان های جدید و نوسازی شده در حال انجام است.

کاهش نیاز انرژی برای ساختمان‌ها با مداخلات مختلف در پوشش ساختمان، اکنون چالش‌های جدیدی را برای مهندسین طراحی گرمایش ایجاد می‌کند.

از محاسبات حالت پایدار قدیمی که فقط برای شرایط اسمی و رویکرد کمابیش استاندارد سیستم‌های بزرگ‌سازی انجام می‌شود، فلسفه مهندسین طراحی گرمایش باید به شدت تغییر کند و به سمت طراحی دقیق و کنترل بهینه سوق داده شود.

مهندسان اکنون به حوزه ای نزدیک می شوند که اثرات گذرا برای ساختمان هایی که به طور متناوب گرم می شوند یکی از مسائل کلیدی است.

در کنار دیوارهای عایق شده بیرونی و ظرفیت حرارتی خود، دیوارهای داخلی در ساختمان‌های عظیم، مخازن گرمایی بزرگی را، چه به‌عنوان منبع و چه به‌عنوان سینک، ارائه می‌کنند، و تأثیر آن‌ها بر تعادل حرارتی ساختمان را نمی‌توان نادیده گرفت.

  • منابع:
  1. Transient Radiator Room Heating—Mathematical Model and Solution Algorithm
  • تبلیغات:
  1. آشنایی با چند نوشیدنی که برای صبح زود مناسب است!
  2. تولید روشویی با ضایعات پلاستیکی!
  3. آیا با مصرف یک گرم پودر هسته خرما از طریق دماغ می توان آینده را دید؟!
  4. انبار کولر که در آتش سوزی سالم ماند!

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *