یکی از راه هایی که خرما زاهدی عمده می تواند به زنان باردار کمک کند، شمارش کالری آنهاست. زنان باردار به حدود 300 کالری بیشتر از همسالان غیر باردار خود نیاز دارند.

اما بیشتر زنان باردار تمایل دارند غذاهای پر کالری را انتخاب کنند که مواد مغذی کمی دارند. این می تواند مشکلات طولانی مدت ایجاد کند.

خرما می تواند جایگزینی سالم باشد. اگرچه کمی کالری بالایی دارند، اما بسیار غنی از مواد مغذی هستند. شواهد حکایتی نشان می دهد که فیبر موجود در خرما ممکن است از هموروئید بارداری جلوگیری کند.
یک مطالعه اردن بیان می کند که مصرف خرما در چهار هفته گذشته قبل از زایمان ممکن است نتایج مطلوب تری داشته باشد. مطالعات بیشتری در این زمینه ضروری است.

خرما

برخی شواهد حکایتی حاکی از آن است که خرما ممکن است ماهیچه های رحم را در ماه های آخر بارداری نیز تقویت کند.

ممکن است به درمان یبوست کمک کند. در مطالعات موش، عصاره پالپ خرما فعالیت حمل و نقل گوارشی را تحریک می کند و می تواند به درمان یبوست کمک کند.

پالپ میوه با اصلاح تنظیم زدایی از محتوای مواد معدنی که در هنگام یبوست رخ می دهد به این امر دست می یابد. فیبرهای موجود در خرما همچنین از سرطان های دستگاه گوارش جلوگیری می کند.
خوردن حداقل 20 تا 35 گرم فیبر در روز ممکن است به بهبود سلامت گوارش کمک کند. همچنین مدفوع را نرم می کند و از یبوست جلوگیری می کند. علاوه بر داشتن فیبر، به یاد داشته باشید که مصرف غذاهایی که اصلاً فیبر ندارند را محدود کنید.

در برخی موارد، کاهش مصرف فیبر ممکن است به درمان یبوست کمک کند. بنابراین، اگر مشکلات گوارشی دارید، قبل از مصرف خرما با پزشک خود مشورت کنید.
خرما حاوی ویتامین های C و D است. شواهد حاکی از آن است که این ویتامین ها ممکن است به افزایش خاصیت ارتجاعی پوست کمک کنند.

این میوه همچنین ممکن است به مبارزه با سایر مشکلات پوستی مانند خارش یا بثورات کمک کند. می توانید خرما را در رژیم غذایی خود بگنجانید و نتایج بالقوه آن را در دراز مدت ببینید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *