آیا می دانید که کوچکترین بیل مکانیکی زنجیری موجود در بازار، از چه برندی می باشد؟ آیا از ظرفیت برداشت این بیل مکانیکی چیزی می دانید؟ قیمت اجاره بیل مکانیکی چگونه محاسبه می شود؟
بیل مکانیکی دارای اندازه های گوناگونی می باشد که هر کدام در پروژه های معدنی و عمرانی متفاوتی مورد استفاده قرار می گیرند. بیل مکانیکی کوچک، مسلما دارای ظرفیت برداشت کمتری بوده و در پروژه هایی از آن استفاده می شود که چندان سنگین نباشند. اما بیل مکانیکی های غول پیکری هم هستند که انجام حفر و تخریب را در پروژه های بسیار سنگین بر عهده دارند.
می دانید که بیل مکانیکی دارای دو نوع رایج است. یکی بیل مکانیکی زنجیری و دیگری بیل مکانیکی لاستیکی. این نوع اسم گذاری مرتبط با نوع چرخی است که در ساخت بیل مکانیکی از آن استفاده شده و گستره به کارگیری از بیل مکانیکی را محدود کرده است. به طور مثال، در جا هایی که شیب زیاد وجود دارد، امکان استفاده از بیل مکانیکی زنجیری نبوده و در پروژه هایی که خاک اطراف آن نرم است، نباید از بیل مکانیکی لاستیکی استفاده کرد.
کوچکترین بیل مکانیکی، محصول شرکت کارتر می باشد که ظرفیت برداشت کمی داشته و بیشتر برای خاک برداری های ساده و کم حجم از آن استفاده می شود. البته برند های دیگری همچون هیوندای، کوماتسو و … که تولید کننده های خوب و باتجربه در زمینه عرضه انواع بیل مکانیکی می باشند، بیل مکانیکی کوچک را روانه بازار کرده اند. اما به دلیل اینکه موضوع بحث، کوچکترین بیل مکانیکی موجود در بازار جهانی بود، از برندی مانند کارتر یاد شد.
بیشتر پیمانکاران پروژه های ساختمانی، عمرانی و یا معدنی، برای اینکه از بیل مکانیکی در عملیات خود استفاده کنند، باید بیل مکانیکی مورد نظر را اجاره نمایند. زیرا بیل مکانیکی از قیمت خرید بالایی برخوردار بوده و اگر هر پروژه ای برای انجام عملیات حفر، گود برداری، تخریب و … بخواهد بیل مکانیکی خریداری کند، هزینه ها سرسام آور می شود. برای همین، طبق نرخی که برای اجاره بیل مکانیکی در نظر گرفته شده است، رئیس پروژه های مربوطه می توانند بیل مکانیکی چرخ زنجیری و یا لاستیکی را مطابق با نوع استفاده خود، اجاره نمایند. آگاهی از قیمت اجاره کوچکترین دستگاه بیل مکانیکی، در سایت هایی که آگهی های مرتبط با خرید، فروش و اجاره بیل مکانیکی درج می شود، قابل یافتن خواهد بود.
منبع: دستگاه های صنعتی ایران

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *