عیوب کاربرد در رنگ‌آمیزی صنعتی، همراه با عیوب چسبندگی و سطح، از رایج‌ترین موارد هستند و می‌توانند بر ظاهر زیبایی و عملکرد محافظت در برابر خوردگی تأثیر بگذارند.

عیوب رنگ های مایع برای صنعت و رنگ های پودری برای صنعت را می توان در طول استفاده از محصول، بلافاصله پس از استفاده و در طول عمر مصنوع مشاهده کرد.

رنگ صنعتی در هر صورت کاربرد زیادی دارد و نمی توان از فواید آن چشک پوشی کرد.

متداول ترین مشکلاتی که ممکن است در طول فرآیند اجرای نقاشی صنعتی ایجاد شود در زیر نشان داده شده است و دلایل اصلی را برجسته می کند.

یکی از اصلی ترین مشکلاتی که در استفاده از رنگ های صنعتی با آن مواجه می شود عدم ضخامت برخی از قسمت های محصول می باشد.

این مشکل زمانی رخ می دهد که محصول رنگ به طور یکنواخت روی کل سطح محصول اعمال نشود به دلیل: استفاده از تجهیزات اسپری نامناسب؛ تنظیمات و تنظیمات نادرست و مشکلات ترشوندگی محصول.

در این موارد نمی توان از حفاظت ضد خوردگی کافی برای محصول اطمینان حاصل کرد، زیرا سطح دارای مناطقی با ضخامت بسیار زیاد و سایر سطوح با ضخامت بسیار کم است.

جنبه زیبایی شناسی تکیه گاه رنگ شده بهینه نیست، زیرا ممکن است تفاوت هایی در براقیت روی سطوح وجود داشته باشد، با مناطق مات تر (ضخامت کمتر) و سایر موارد روشن تر (ضخامت بیشتر).

عیوب کاربرد مانند افتادگی و رگه شدن در سطوح عمودی زمانی رخ می دهد که: ضخامت بیش از حد محصول پوشش روی تکیه گاه وجود دارد.

ویژگی های رئولوژیکی رنگ بهینه نیست و بنابراین قادر به جبران نیروی گرانش نیست.

نازل تفنگ خیلی نزدیک به سطح است که نمی توان آن را رنگ کرد.

شما از تینر استفاده می کنید که خیلی کند است.

عیوب کاربردی نقاشی صنعتی: اثر “پوست پرتقال”.

سطح نامنظم و خیلی یکنواخت نیست، یعنی با ظاهری “پوست پرتقال”.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *