شکر در لیست اول کتاب گینس

انواع و طبقه بندی های مختلفی از شکر ارگانیک وجود دارد که تلاش برای فهمیدن اینکه این همه معنی دارد می تواند بسیار گیج کننده باشد که این پست این را تجزیه می کند و روشن می کند که آیا قندهای تصفیه نشده سالم تر از قندهای تصفیه شده هستند یا خیر.

در اصطلاح فنی، قندها از یک یا دو مولکول قند ساده به نام ساکارید تشکیل شده اند و در حالی که زنجیره های طولانی تر ساکاریدها مانند الیگوساکاریدها و پلی ساکاریدها به عنوان “کربوهیدرات های پیچیده” شناخته می شوند و نشاسته و فیبر را در رژیم غذایی تشکیل می دهند.

قندهای ساده را می توان از نظر علمی به این موارد نیز اشاره کرد:

مونوساکاریدها
(از 1 ساکارید تشکیل شده است) به عنوان مثال: گلوکز، فروکتوز و گالاکتوز
دی ساکاریدها
(از 2 ساکارید تشکیل شده است) به عنوان مثال: ساکارز، لاکتوز و مالتوز
قندهای ساده به طور طبیعی در محصولات لبنی، میوه ها و سبزیجات خاص و همچنین در محصولات فرآوری شده مانند شکر قهوه ای قم، نوشیدنی های شیرین، کیک، بیسکویت، شیرینی و شکلات یافت می شوند.

در اینجا چند نام دیگر و طبقه بندی شکر آورده شده است:

قند ذاتی: قندهایی که به طور طبیعی در ساختار سلولی یک غذا محدود می شوند (1). به عنوان مثال، قند موجود در میوه ها و سبزیجات کامل
قند خارجی: قندهایی که در ساختار سلولی یک ماده غذایی وجود ندارند.
(1). به عنوان مثال. لاکتوز (قند شیر) در محصولات لبنی. عسل، آب میوه و شکر قهوه ای سفره نیز نمونه هایی از غذاهای حاوی قندهای خارجی هستند که به آنها قندهای خارجی غیر شیری (NMES) گفته می شود.
شکر آزاد: شکری که “توسط سازنده، آشپز یا مصرف کننده به غذاها اضافه می شود، به علاوه قندهایی که به طور طبیعی در عسل، شربت ها و آب میوه های شیرین نشده وجود دارند” (1). قندهای آزاد قبلاً به عنوان “قندهای خارجی غیر شیری” شناخته می شدند.

شکر افزوده: شکری که در مرحله تولید یا آماده سازی به یک محصول اضافه می شود، نه اینکه به طور طبیعی وجود داشته باشد.

شکر تصفیه شده: شکری که از یک منبع طبیعی مانند نیشکر، چغندرقند یا ذرت گرفته شده و به قند ساده ای تبدیل شده است که می تواند به غذا و نوشیدنی اضافه شود. نمونه هایی از قندهای تصفیه شده عبارتند از شکر سفره و شربت ذرت با فروکتوز بالا.

سازمان بهداشت جهانی و دولت بریتانیا توصیه می کنند مصرف شکر قهوه ای کارون را به کمتر از 5 درصد انرژی روزانه محدود کنید. برای افراد 11 ساله و بالاتر، این تقریباً 7 حبه قند / قاشق چایخوری شکر در روز یا 30 گرم شکر است

  • منابع:
    1. ARE UNREFINED SUGARS HEALTHIER THAN REFINED SUGARS

  • تبلیغات: 
    1. فردی که با استفاده از کمربند چرم توانست اسب وحشی را رام کند!!
    2. گوگرد انعطاف پذیری حالت اکسیداسیون
    3. چرم سازی مدرن
    4. تلخی لیمو عمانی