خلاصه اتصالات نوع انتقالی لوله ها

خلاصه اتصالات نوع انتقالی اجزایی هستند که اغلب در تاسیساتی استفاده می‌شوند که در آن سیالات انتقال می‌یابند که اجازه عبور از یک لوله پلی اتیلن صنعتی با چگالی بالا (HDPE) به یک لوله فولادی را می‌دهند. در مطالعات ارائه شده، چهار نوع اتصالات انتقال در مرحله اول مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
چهار نوع اتصالات انتقالی با شکل ساختار فولادی جوش داده شده آنها متمایز می شوند. آنالیزهای انجام شده آزمایش رفتار در مواجهه با خستگی، اندازه‌گیری سختی HDPE و استفاده از روش اجزای محدود (FEM) را در نظر گرفت.

در نتیجه این مطالعات نشان داده شد که شکل سازه فولادی جوش داده شده تأثیر بسیار زیادی بر رفتار عملیاتی اتصالات انتقال دارد.
بنابراین، اتصالات انتقالی جدید با ساختار فولادی جوش داده شده طراحی شد. در این نوع جدید اتصالات انتقال، افزایش تقریباً 50 درصدی مقاومت در برابر تنش خستگی، کاهش تقریباً 90 درصدی تنش در مواد قطعه و کاهش سختی مواد در لوله پلی اتیلن جوشی HDPE به دست آمد.


مطالعات نه تنها امکان بهبود ویژگی های این نوع قطعات، بلکه بهینه سازی انواع دیگر اتصالات فولادی-پلاستیکی را نیز فراهم می کند. کلمات کلیدی: طراحی ساخت و ساز جوش داده شده؛ بهینه سازی سازنده؛ اتصالات انتقالی؛ روش اجزای محدود.
مقدمه فلزات و پلاستیک ها به طور گسترده در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند و اتصال لوله پلی اتیلن 63 گازی یک قطعه فلزی با یک قطعه پلاستیکی اغلب از نظر تولید ضروری و مهم است. بنابراین، ترکیب یک ماده فلزی و یک ماده پلاستیکی با کمک لیزر (LAMP) به عنوان یک اتصال لیزری ابتکاری و بدون چسب یا چسب توسعه یافته است.
نشان داده شده است که اتصال لوله پلیکا فشار قوی مواد فلزی و پلاستیکی از طریق فناوری LAMP یک پیوند نانوساختاری با استحکام بالا از طریق تشکیل یک فیلم اکسیدی ارائه می‌کند که قابلیت اطمینان بالایی در کاربردهای مختلف عملی دارد.

  • منابع:
    1. Welded Construction Design of Transition Fittings from Metal Pipes to Plastic Pipes
  • تبلیغات: 
    1. بادبادکی که با نخ پنبه ساخته شده بود به ایستگاه فضایی رسید
    2. با بیمه عمر 200 سال عمر کنید
    3. خوردن ارده کنجد لکنت زبان را از بین می برد
    4. گونه ای از روکش صندلی که به زین اسب تبدیل می شود!